Curs de Producció Musical

El departament de música de l’Escola Fusió ofereix un curs de Producció Musical orientat a aquelles persones que vulguin aprendre música amb ordinador i iniciar-se amb les eines i les tècniques de producció.

Impartit pel músic i compositor especialitzat en mitjans audiovisuals Jordi Dalmau, durant el curs els alumnes aprendran els diversos sistemes per crear música amb un ordinador mitjançant un DAW (Digital Audio Workstation).

Al Curs de Producció Musical, que es farà cada dilluns de les 17.30 a les 18.30 h, s’exposaran els diferents tipus de DAWs, perquè els estudiants adquireixin els coneixements suficients per a gravar música i fer les seves creacions musicals. A més, s’explicaran els diferents tipus de connexions a altres dispositius per poder tenir un ‘homestudio’ a casa.

En el curs, que es divideix entre jornades teòriques i pràctiques, s’explicaran les eines més importants en la postproducció musical com compressors, equalitzadors, limitadors, reverberacions, entre altres, alhora que s’exposarà com elaborar i afrontar una mescla, com són els enviaments a auxiliars, els buses, les panoramitzacions i masterització.

Adreçat a majors de 14 anys, per participar en el curs cada alumne necessitarà un ordinador portàtil i es treballarà amb projectes individuals de cada alumne, seguint pas a pas tots els processos d’un projecte musical des dels seus inicis final al final. El curs tindrà una duració de 6 mesos i s’imparteix en grups reduïts i no requereix una formació prèvia.

Més sobre el professor Jordi Dalmau

Jordi Dalmau (1969) és un músic i compositor especialitzat en mitjans audiovisuals. Va estudiar piano, solfeig i harmonia al Conservatori Municipal de Barcelona i a l’Aula de Música Moderna del Liceu. Dalmau compta amb estudis de composició, arranjaments i orquestració amb Lluís Vergés. En el camp professional, el professor de Producció Musical de l’Escola Fusió, ha compost la banda sonora de diferents llargmetratges, així com documentals, sintonies de TV, i publicitat, per a reconegudes agències de publicitat. A banda, Dalmau ha estat nominat als Premis Gaudí del cinema.